søndag 9. desember 2007

Leter etter julestemningen...

Det er helt tydelig at det snart er jul... Jeg vet det godt, jeg er godt forberedet med både innkjøp og innpakking av gaver. Ungene har adventskalendere og Kevin lærer seg dagen dagens dato hver dag, så jeg blir til en stadighet minnet på at vi rykker stadig nærmere og nærmere den store dagen. Han snakker hver dag om hva han ønsker seg til jul, og selv drikker jeg gløgg på jobben og har spist et par pepperkaker + smakt en marsipanpølse eller to. Julemiddag spiste jeg hjemme hos mamma forrige søndag, og "Santa Baby" har surret i hodet mitt en en uke nå, men likevel... Det er liksom noe som ikke føles helt riktig, også slår det meg plutselig; kan det være snøen?!? Dvs, mangelen på snø? Er det sånn at julestemningen min er avhengig av det der kalde hvite som jeg egentlig ikke liker noe særlig?!? Nei, i morgen blir det rydding og vasking mens julesangene går for fulle mugger, resten av julepynten skal opp og clementiner skal skrelles - adventsstaken skal frem (en uke for sent *flire*) og da håper jeg julestemningen kommer også selv om det er 5 grader og høst ute ;)

Ingen kommentarer: