torsdag 3. juli 2008

Gøy på landet


Det er nesten litt rart dette prosjektet med å flytte tilbake til røttene... Det baller på seg med ting som må gjøres, og noen ganger er jeg like ved å møte veggen. Apropos veggen forresten; det som skulle være bytting av vinduer endte opp som et prosjekt med å bytte kledning på hele huset (blir ferdig før jul en gang, helst litt før *flire*). Nu vel, det var ikke det jeg skulle si sånn egentlig... Det var mer det at jeg faktisk er veldig komfortabel med å flytte tilbake til "bygda", selv om det er mye jobb som gjenstår før vi kan kalle oss "ferdige". Jeg føler meg veldig veldig hjemme her, og det er en slags distansert samhørighet ved å bo her. Noen steder er det de samme "gamle" som bor, mens de populære epleslangstedene med de sinte gamle mennene har fått nye litt yngre eiere. Og i byen og "overalt" ellers treffer jeg nå plutselig på de gamle gode som ønsker meg velkommen tilbake til bygda. De synes selvsagt at det var leit med pappa, men synes det er koselig at vi bestemte oss for å overta huset, og kommer meg en liten oppdatering om hvor det bor barn som kan passe som lekekamerater for våre to gutter osv. Jeg kjenner langt inni hjertet mitt at dette var det eneste riktige for meg, og føler at resten av min lille familie også er fornøyde med valget. Det blir på en måte en slags ny start for oss også, og det ser jeg på som en positiv ting...
Også lurer jeg litt på om vellaget arrangerer bygdedager ennå, for det var noe jeg syntes var veldig gøy når jeg var liten og gjerne vil at mine gutter skal få oppleve ;o)

Ingen kommentarer: