søndag 2. desember 2007

Modifisering av jeans

Tidlig i høst når støvlettsesongen begynte å skimtes i det fjerne, så husket jeg fjorårets savn etter et par jeans som var ganske tighte nedover bena. Jeg har i mange år hatt bootcut som min favoritt, men ikke den beste kombinasjonen når man samtidig ønsker å ha buksene oppi støvlettene. Kombinasjonen av lite penger å shoppe jeans for, en kropp som jeg ikke har lyst til å shoppe til og en utfordring til meg selv om å ikke shoppe klær før jul, gjorde at jeg vendte blikket mot symaskinen min. Fant et par jeans som hadde vært favoritten tidligere, men som var blitt pensjonert. Kjørte bånn gass fra rett over kneet og nedover med symaskinen og vips ble buksen akkurat sånn som jeg ønsket å ha den. Jeg ble veldig fornøyd og har omtrent bodd i den buksen i hele høst. Tynnslitt og myk som en joggebukse var den, og mykere ble den. Det ble et lite hull, og så et hull til. Så en dag sa min kjære "du er klar over at buksen din har hull på rompa eller?" - ehhh, nei - det var jeg ikke klar over *flire* Og dermed måtte jeg erklære jeansene for døde og de etterlot seg et stort hull...

Dagene gikk og buksene ble savnet før jeg plutselig kom på et par Calvin Klein jeans med flair legs som jeg hadde langt inni skapet, og om det kanskje var håp for en forvandlig av dem. Symaskinen hadde jeg dager tidligere sykemeldt, men frem med mitt råååsa verktøyskrin, ut med det råååsa flatjernet og igang med å mekke symaskin. Fjernet nok støv til å strikke en Barbie-genser, så regnet med at det var årsaken til at den kranglet. Så utfordring nummer to: sette den sammen igjen! Og det klarte jeg ikke...
CK jeansen lå der og lyste mot meg, og savnet etter en støvlettbukse kunne kjennes hardere og hardere for hver dag som gikk. Så i dag tok jeg med meg buksen til mamma og lånte hennes industrisymaskin. Bånn gass nedover fra kneet på det ene benet og så det andre og voila - akkurat som jeg ville ha det på første forsøk! Disse buksene er heller ikke så tynnslitte (ennå) så da krysser jeg fingrene for at den holder som støvlettbukse ut denne sesongen :o)


Ingen kommentarer: