lørdag 22. desember 2007

Det er storebrors skatter alt som glitrer - eller?

Storebror er som kråka - han ELSKER alt som glitrer og funkler. I sommer da jeg kjøpte meg det herlige sorte jordbærsmykket mitt (hvor frøene er "diamonds") så la han umiddelbart ned krav om å få et makent i rødt i bursdagsgave. Ønsket var så inderlig, at jeg oppfylte det (og nå låner jeg det som julesmykke *flire*). Leter jeg etter et smykke som jeg vet jeg har lagt på et bestemt sted, så er veien til gutterommet kort, og der finner jeg det gjerne sammen med noen Pokemoner eller andre leker.

Mamma'n min var innom en kveld og storebror viste stolt frem skattene sine, hvorpå min mor sa "jammen - får du lov til å ha de flotte klokkene til mamma da?!?". Han har aldri vist interesse for klokkene mine før da, så der hadde jeg ikke tenkt på å legge ned forbud - så han satt der da og viste stolt frem både D&G klokken min og DKNY klokken - begge høyt elskede klokker jeg fikk til 30-årsdagen min. Jeg lot han beholde noen andre jeg ikke bruker lenger, men ga beskjed om å ikke låne de andre to noe mer, og det respekterer han.
I morges så kunne jeg bare finne en av et par øredobber jeg har. De er i tynt-tynt sølv med en "diamant" i enden. De er billige fra Glitter, men perfekte når jeg har en liten tass som jeg ikke vet når kan finne på å dra i ørepynten (jeg har sett en revnet øreflipp en gang og det skremte meg). Det jeg liker med disse er altså at sølvet er så tynt at det vil rett og slett rette seg ut og skli ut av ørehullet - ingen fare for revning altså. Ja - tilbake til i dag, jeg ser på badet og der ligger det altså bare en. Mistanken rettes selvsagt fort mot en viss storebror, og jeg spør. Han kommer med et annet hjerte han har fått låne, men jeg sier at det er ikke det, men i sølv med en "diamant" i enden. Han svarer "åhhhhhh, du mener det der strålevåpenet - det har jeg her et sted" også begynner han å lete. Han finner det frem, og har selvsagt rettet ut hele saken og jeg ser jo selv at det er et "perfekt" pokemon våpen *ler* Jeg prøver tappert å bøye den tilbake, mens storebror mumler noe om at jeg har to og han har ingen for så å forkynne høyt og tydelig; Nå må du sette sånne på ønskelisten min altså - jeg vil ha sånne til jul! Så får vi se da - om ønsket hans blir oppfylt ;)

Ingen kommentarer: